دانلود بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن یکی از پلتفرم های برگزاری کلاس و جلسات آنلاین میباشد که به صورت اوپن سورس طراحی شده و به صورت دائمی در حال بروزرسانی میباشد و نکته ی جالب درباره بیگ بلو باتن این است که شما برای استفاده نیازی به دانلود بیگ بلو باتن نخواهید داشت. به عبارت دیگر برای استفاده و ورود به فضای بیگ بلو باتن نیازی به نصب نرم افزار بخصوصی نمیباشد. 

 معرفی بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن پلتفرم اوپن سورس منطبق با نیازهای دانش آموزان و معلمان میباشد. جالب است بدانید که این برنامه به دلیل اوپن سورس بودن قابلیت یکپارچگی با انواع برنامه ها و API‌های جامع و کاربردی را دارد که محبوبیت این برنامه را افزایش داده است. در ادامه برخی از برنامه هایی که با بیگ بلو باتن یکپارچه میشوند را معرفی میکنیم:

  •  Moodle
  •  learning tools interoperability (LTI) 1.0
  •  شخص ثالث (Third party)

ویژگی های بیگ بلو باتن

1) بدون نیاز به دانلود بیگ بلو باتن

2) قابلیت نصب فقط روی سرور

3) ورود به کلاس تحت وب

4) نسخه ی جهانی و کاربردی برای تمام مردم

5) منطبق با نیاز های معلمین و دانش آموزان همینطور مناسب برای برگزاری جلسات و سمینار های کاری

6) تطبیق سازی شده با 65 زبان زنده دنیا

7) طراحی شده توسط جمع عظیمی از معلمان در سرتاسر جهان( یعنی طراحی و توسعه ی بیگ بلو باتن بر عهده ی فرد یا شرکت بخصوصی نمیباشد)

8) دارای ورژن بندی و بروز رسانی و ارائه ی نسخه های فراوان در طول سال ها

هدف از بروزرسانی های بیگ بلو باتن

لازم است به این نکته اشاره شود که ورژن جدید با ورژن های اولیه تفاوت های فراوانی دارد. به عبارتی دیگر نسخه های اولیه بر پایه فناوری فلش تعریف شده بود ولی ورژن های جدیدتر بر اساس فناوری HTML 5 طراحی شده است که در ادامه برخی از اهداف بروزرسانی را برای شما می آوریم:

- افزودن قابلیت های جدید به پلتفرم

- سازگاری با فناوری های نوین

- بهبود عملکرد

-رفع اشکالات

دانلود بیگ بلو باتن

دانلود بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن برنامه ای است که برای استفاده از آن نیازی به دانلود بیگ بلو باتن نیست. شما میتوانید برای ورود به کلاس از طریق لینک و تحت وب اقدام کنید. بیگ بلو باتن فقط روی سرور نصب میشود و همانطور که قبلا هم اشاره شد نسخه های جدیدتر بر اساس فناوری HTML5 توسعه پیدا کرده اند. به نرم افزار هایی مانند بیگ بلو باتن که برای استفاده از آن نیازی به دانلود نرم افزار یا اپلیکیشن بخصوصی نیست نرم افزار های تحت وب گفته میشود. بنابر آنچه گفته شد شما برای ورود به فضای کلاس های بیگ بلو باتن از طریق هر سیستم عاملی( گوشی اندروید، گوش آیفون، سیستم، لپ تاپ، مک و توزیع‌های مختلف لینوکس) فقط کافیست مرورگر های مرتبط را نصب کنید و لینک را در داخل آن ها وارد کنید:  

  1. کروم
  2. موزیلا
  3. فایر فاکس 

انواع روش های نصب بیگ بلو باتن روی سرور

نسخه های بیگ بلو باتن با یکدیگر تفاوت دارند و بر همین اساس نصب آن برروی سرور بر اساس ورژن آن میباشد. نصب نرم افزار بیگ بلو باتن به سه روش کلی در سرور قابل اجرا میباشد:

  • اسکریپت نصب
  • گام به گام
  • Ansible 
Top