سیاست های قیمت گذاری بیگ بلو باتن

سیاست های قیمت گذاری بیگ بلو باتن

بیگ بلو باتن یک نرم افزار open source می باشد که به صورت رایگان می توان آن را از سایت bigbluebutton.org دانلود کرد و نصب کرد. اما پیش تر گفتیم که هنگام استفاده می بینیم که  بیگ بلو باتن رایگان نیست . حال که با این موضوع آشنا شدیم و قانع شدیم که باید برای بیگ بلو باتن اشتراک بخریم در مورد نحوه قیمت گذاری و عوامل موثر در تعرفه صحبت می کنیم.

قیمت گذاری بیگ بلو باتن

عوامل تاثیر گذار در تعرفه بیگ بلو باتن

  1. منابع سرور های استفاده شده برای اجرای بیگ بلو باتن
  2. پهنای باند سرور میزبان
  3. نصب و خدمات پشتیبانی بیگ بلو باتن
  4. سیاست های ارائه bigbluebutton اشتراکی
  5. سیاست های قیمت گذاری خدمات دهنده

مورد (1) از همه مهمتر است. برنامه بیگ بلو باتن منابع زیادی مصرف می کند. منظور از منابع همان configuration سرور hosting می باشد که از مهمترین عوامل منابع ، موارد زیر است

  • RAM
  • CPU
  • HARD DISK

مورد (2) نیز از مهمترین موارد می باشد چرا که اگر پهنای باند سرور میزبان به حد کافی نباشد در کلاس آنلاین مشکل ایجاد می شود و جلسه آنلاین با قطع و وصلی همراه می شود.

مورد (3) خدمات پشتیبانی می باشد. شما یک شرکت را برای نصب و خدمات پشتیبانی بیگ بلو باتن انتخاب می کنید که همیشه باید در دسترس و پاسخگو باشد. ممکن است وسط کلاس آنلاین سامانه با خطاهای متفاوتی رو به رو شود و باید بلافاصله رفع شود. همچنین نصب اولیه نرم افزار بسیار مهم است و باید توسط یک متخصص متبحر انجام شود و آخرین ورژن بیگ بلو باتن نصب شود.

مورد (4) مربوط به استفاده کنندگانی است که می خواهند برای تعداد کمی کاربر این سیستم را تهیه کنند و برای آنها به صرفه نیست که یک سرور کامل را تهیه و خریداری کنند. در این زمان از سرور های اشتراکی بیگ بلو باتن استفاده می کنند که شرکت های مختلف ارائه دهنده دارای سیاست های متفاوتی جهت تعرفه گذاری می باشند، اما باید در نظر داشت باید طوری برنامه ریزی شود که منابع سرور ها دچار کاستی نشوند. برخی شرکت ها با ارائه قیمت های پایین منابع کمی در اختیار مشتریان قرار می دهند که سرانجام قطعی ها و هنگ نرم افزار حاصل می شود.

مورد (5) هم که مربوط به میزان سود گیری ارائه دهندگان و سیاست های قیمت گذاری آنها می باشد که ممکن است در فصول مختلف با هم تفاوت داشته باشد.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top